Wat was NO make up day een prachtige dag!

Claudia de BreijWat voor mij een paar maanden geleden begon met een aarzelend gesprekje met directeur Rob “Zullen we namens de Brandwonden Stichting eens één dag onze tong uitsteken naar het onhaalbare schoonheidsideaal?” eindigde in een geweldig mooi succes. NO make up day startte als ideetje met een budget van € 500 en mondde uit in een tsunami van make-uploze selfies, hartverwarmende reacties en 451 spontane geef-sms-jes. BN’ers Jochem Myer en Claudia de Breij deelden hun hilarische nomakeupselfies en de media smulden van het mooie nieuws. Man Bijt Hond, Shownieuws (na 6.05 min) en RTL Late Night (vanaf 34.00 min) showden de 100% naturel look van bekend en onbekend Nederland. Op Twitter was #NOmakeupday bijna de hele dag trending topic. Nieuwswebsites zoals de NOS, Telegraaf en de Metro lieten BN’ers op hun eerlijkst zien, online tijdschriften zoals Libelle, Grazia en LINDA. daagden hun lezeressen uit om mee te doen en diverse radiostations waaronder Q Music en Radio 10 vonden het zo’n sympathieke actie dat ze er niet uitgepraat over raakten. DJ’s Frank en Jelte van radio 538 draaiden de rollen om en besloten om een dag mét make-up hun middagshow te presenteren. En alsof dat allemaal nog niet mooi genoeg was, haakte België ook aan bij NO make up day. De telmachines draaien momenteel nog overuren, maar de schattingen van het aantal gedeelde berichten met #NOmakeupday op Twitter, Instagram en Facebook lijken richting de 10.000 te gaan! Wat mij betreft wordt NO make up day 2015 nóg mooier!

Jochem Myer

Één reactie Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s